El meu lloc favorit
El mar… El meu lloc favorit , el meu racó de pensar, de reflexionar, de relaxarme i respirar lentament mentres escolte de fons el soroll del mar.
Allí vaig cuant necessite desconnectar del món, de la rutina, de tot allò que no em deixa vore més enllà de la realitat, allà vaig cuan estic trista, cuan necessite pensar, quan necessite reflexionar sobre qualsevol esdeveniment de la meua vida perquè cuant arribe allí puc olorar el mar, puc escoltar el soroll de les ones quan trenquen a la vora de la platja. Cuan arribe allí sent la sorra freda i suau sota els meus peus mentre camine apropant-me a la vora del mar . Una vegada prop de l´aigua i encara en la sorra em tombe mirant al mar mentre aquesta continua trencant les ones prop de mi jo comence a reflexionar sobre el que em passa i poc a poc el mar comença a emportar-se els meus pensaments negatius cada vegada que torna a emportar-se l´ona sota una corrent.
Allí vaig cuant necessite desconnectar del món, de la rutina, de tot allò que no em deixa vore més enllà de la realitat, allà vaig cuan estic trista, cuan necessite pensar, quan necessite reflexionar sobre qualsevol esdeveniment de la meua vida perquè cuant arribe allí puc olorar el mar, puc escoltar el soroll de les ones quan trenquen a la vora de la platja. Cuan arribe allí sent la sorra freda i suau sota els meus peus mentre camine apropant-me a la vora del mar . Una vegada prop de l´aigua i encara en la sorra em tombe mirant al mar mentre aquesta continua trencant les ones prop de mi jo comence a reflexionar sobre el que em passa i poc a poc el mar comença a emportar-se els meus pensaments negatius cada vegada que torna a emportar-se l´ona sota una corrent.
Literatura de 1º de batxiller
1. INTRODUCCIÓ.
Aquesta seqüència didàctica consisteix en la preparació d’una antologia
textos. Per a això es va proposar la creació d’un grup a la xarxa social
Facebook, literatura catalana, on cada alumne/a donarà vida a un escriptor o
una escriptora. En aquests canvis de rols se simularà com es relacionarien
els membres d’aquest grup si visqueren en aquesta època i treballaren
col.laborativament per seleccionar, comentar i editar els seus propis textos.
2. OBJECTIUS. Els principals objectius d’aquesta seqüència didàctica són els següents:
- Conèixer l’època, les referències històriques, econòmiques i socials.
- Conèixer la vida dels diferents escriptors, la seva relació amb l’època
i amb la seva producció literària.
- Llegir comprensivament diversos tipus de texts literaris.
- Comentar els textos des del punt de vista extern i intern.
- Debatre, argumentar i acordar en grans grups.
- Mantenir la netiqueta en la interacció virtual.
- Cuidar l’expressió escrita.
- Reflexionar sobre la manera d’aprendre.
Vaig náixer a València el 6 de març de 1492, el mateix any en què els
Reis Catòlics van conquestar l´últim regne musulmà en la península, el
regne de Granada.
La meua familia era important dins del nucli de comerciants jueus,
religiosos i económicament acomodats a València. Ens vam veure obligats a
convertirnos al cristianisme per a protegir la vida dels nostres familiars
així com les nostres propietats i evitar ser expulsats. Peró vam continuar
practicant el judaisme en una sinagoga que teniem en casa i de la que era
mestre el meu cosí germà Miguel Vives. Peró en 1482, la Inquisició va
descobrir al meu cosí i a la meua tía en la sinagoga en plena litúrgia
religiosa, i és va iniciar un procés contra la meua familia a les mans de la
Inquisició.
Més tard vaig rebre una mala noticia vaig assabentar-me de que el meu
pare havia sigut condemnat i cremat en 1526, i que la meua mare (Blanca
March), va morir en 1508 va ser desenterrada i els seus restes van ser
cremats en 1529. Vaig caure en una drepessió anímica i em vaig trasdallar a
Anglaterra després de de rebutjar una oferta per a ensenyar en la
Universitat d'Alcalá d'Henares. No vaig aceptar per por de que la inquisició
em perseguirá i perqué tampoc disposava de mitjans económics que em
permeteren viatjar fins el meu destí.
Obres que destaquen
Curiositats
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario